top of page

הילד בן 40, יש לו חום גבוה


משבר אמצע החיים אצל גברים - יש חיה כזו?

משבר אמצע החיים אצל גברים עלול לפרוץ בטווח הגילאים שבין 35 ל 60 ולהימשך בין שנתיים לעשר שנים. אתה יכול להיות בשיא הקריירה שלך, נשוי באושר, אב לילדים מוצלחים. אתה מתקשה להירדם. חושב על היום שמחכה לך. עוד יום ארוך ומלחיץ בעבודה. שלאחריו עוד יום ועוד יום. ומה מחכה לך בסוף? אתה עובד ועובד ולא נהיה צעיר יותר. בעורפך נושפים עובדים צעירים ומהירים ממך. מתבונן באשתך הישנה לצדך ושואל את עצמך – האם זו האישה שחיזרתי אחיה? שהתאהבתי בה? שלא יכולתי לעבור לידה מבלי לרצות לגעת בה? מנסה להיזכר מתי בפעם האחרונה הייתם יחד. חושב על הילדים, שפעם העריצו את האבא הגדול והחזק שלהם ועכשיו מתעניינים רק בחברים שלהם (במקרה הטוב) או במסכים (במקרה הפחות טוב). מנסה לקרוא בטאבלט ומוצא עצמך מרחיק את הטאבלט כדי לראות מה כתוב. קם, שוטף פנים, בוחן את הכרס, את השיער שהידלדל. מחר אתה נרשם לקבוצת ריצה. נזכר במתמחה החדשה שלך. צעירה, רעננה, מצחקקת ומתלהבת מכל מילה שלך. נכנס לאחד האתרים שאתה נכנס אליהם כשהיא לא בבית ומנמיך את הווליום למינימום, רק שאף אחד לא יתעורר. אוף, גם זה כבר נעשה יותר מסובך. פעם זה היה יותר פשוט. הכל היה יותר פשוט. אתה לא מוותר עד שאתה צונח. אחרי הסיפוק מגיעה ריקנות עצומה. לפחות עכשיו אתה יכול להירדם.

מה קורה לנו?

מסתבר שגם גברים חווים שינויים הורמונליים. בשנות ה- 30 רמת הטסטוסטרון מתחילה לרדת, מה שעשוי לגרום לדכדוך, עייפות, אובדן ריכוז, פגיעה בזיכרון, פגיעה בדימוי העצמי, ירידה בתפקוד המיני והגברת החרדה.

לגוף לוקח זמן רב יותר להחלים ולהתאושש ממחלה או מפציעה. קצב חילוף החומרים מואט ומתחילים לצבור שומנים, בעיקר באזור הבטן. הראייה (בעיקר לטווח הקרוב) נפגעת ונדרשים משקפי קריאה.

גם הגיל ושלב החיים נותן את אותותיו - גברים עשויים לחוש שהשקיעו את מרבית חייהם בריצוי אחרים ולא במילוי המשאלות והחלומות שלהם. מתחילות חרדות לגבי העתיד.

לתרבות המערבית השפעה רבה על פרוץ המשבר. הצלחה נמדדת על ידי צבירת משאבים כספיים מה שמשפיע על דימוי עצמי וערך עצמי. אתה שואל את עצמך: כל חיי אני עובד ועובד וזה כל מה שהשגתי? אני מזדקן". אתה מתחיל להטיל ספק בעבודה, בנישואין, במערכות היחסים עם בני המשפחה והחברים. כל מה שהשקעת בו ועמלת לשם השגתו מרגיש פתאום כאילו "חונק אותך" וגורם לך לחוש אבוד ולא בטוח. הטלת ספק באורח החיים יכול לטלטל, להוביל לשינויים משמעותיים בעבודה או לגירושין. ואולם, החדשות הטובות הן שמשבר גיל ה 40 יכול גם לשמש כהזדמנות לשינויים בריאים ולהוביל לתחושת הגשמה עצמית.

איך מזהים?

גבר הסובל ממשבר אמצע החיים עשוי לחוות אחד או יותר מהתסמינים הבאים:

חרדות לגבי העתיד

רגישות ודכדוך (העשויים להתבטא בגברים בעצבנות ובהתקפי זעם)

קושי בקבלת החלטות

קשיים בנישואיו

התקפי חרדה ותחושה כי חייו עומדים להסתיים

חרטות רבות

לא מתעניין בדברים שבעבר עניינו אותו

אי שביעות רצון מהחיים

מה עושים?

הפכו את המשבר להזדמנות – זו הזדמנות לשקול שינוי או העמקה בתחום שאתם עוסקים או הסבה מקצועית, מתוך רצון לספק את צרכי העצמי.

היפגשו ודברו עם חברים בשלב החיים שלכם.

הפחיתו מתח וחרדה – על ידי נשימות, פעילות גופנית

זהו הזמן לפתח תחביב או תחום שתמיד רציתם ללמוד או לפתח

שתפו את בן או בת הזוג ברגשותיכם ובצרכים שלכם

השלימו עם השינויים במיניות: בשלב זה הדגש עובר מגירוי עז ותשוקה סוערת לחברות, אהבה, אינטימיות ורוחניות.

טיפים להתמודדות עם משבר אמצע החיים של בן או בת הזוג:

עודדו את בן או בת הזוג לדבר בפתיחות ובכנות על רגשותיו.

בצעו יחד פעולות מהנות ששניכם אוהבים, טיולים, יציאות, פתחו תחביב או ספורט משותף

אפשרו לו את ה"ספייס" שהוא זקוק לו

גלו סובלנות רבה

נסו להבין שגם אם זה נראה כך – הכעס והמרירות לרוב אינם עליכם או בגללכם

תנו לו לדעת שאתם שם בשבילו

היעזרו בחברים וחברות שלכם

במרבית המקרים המשבר יעבור ללא צורך בעזרה מקצועית. אך במצבים מסוימים נדרשת עזרה מקצועית וטיפול יכול לעזור לך לצלוח את התקופה הזו ואף לצאת ממנה מחוזק. גם השתתפות בקבוצת תמיכה עשויה לסייע. כשהבעיות נותנות אותותיהן בזוגיות – כדאי לשקול טיפול זוגי.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page